Κυριακή 18 Απριλίου 2010

Ο λυράρης του Αλκαίου!

«Μόνο μία λέξη εκφράζει τα συναισθήματά μου: περηφάνια. Είμαι Ελληνας και Πόντιος μαζί, αυτό είναι πολύ ισχυρή μείξη. Αυτή τη στιγμή δεν νιώθω ένας Πόντιος λυράρης, αλλά μόνο λυράρης. Αυτό το όργανο έχει μία μοναδική δυναμική στο άκουσμα: είναι γλυκό και δυναμικό. Ακούς αυτό και δεν νιώθεις ότι σου λείπει κάτι άλλο». Λόγια από καρδιάς που εξομολογείται στην «Espresso» ο Λάζος Ιωαννίδης, ο οποίος συμμετέχει στην ομάδα που με επικεφαλής τον Γιώργο Αλκαίο θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον διαγωνισμό της Eurovision.
Ο καθηγητής μουσικής του Μουσικού Σχολείου Σερρών δεν είχε φανταστεί ποτέ ότι τα βήματα της ζωής του θα τον οδηγούσαν ώς τη μεγάλη σκηνή της Eurovision. Επαιζε τη λατρεμένη του λύρα όταν του τηλεφώνησε ο Γιώργος Αλκαίος και του είπε: «Πάρε τη λύρα σου κι έλα. Θέλω να βάλεις το χρώμα σου σ’ αυτό εδώ το κομμάτι». Οταν αργότερα o ο Γιώργος τού ανακοίνωσε ότι αυτό το τραγούδι θα σταλεί στην ΕΡΤ και θα είναι υποψήφιο στον διαγωνισμό, τα έχασε! Για ένα δευτερόλεπτο δεν πίστευα στ’ αφτιά μου» θυμάται. Και όταν αργότερα το «Οπα» ψηφίστηκε πρώτο τραγούδι για να «ταξιδέψει» στο Οσλο, τότε ο Λάζος Ιωαννίδης νόμιζε πως ονειρευόταν: «Μοιάζει με όνειρο που ξεπερνάει κάθε φαντασία. Ακόμη και σήμερα δεν μπορώ να το πιστέψω! Εκείνη τη στιγμή νόμιζα ότι σταματάει ο χρόνος» λέει χαρακτηριστικά.
«Αυτό που μου συμβαίνει αποτελεί ορόσημο όχι μόνο για τη δική μου ιστορία, όποια κι αν είναι αυτή, αλλά και για την ποντιακή λύρα. Για πρώτη φορά συμμετέχει η ποντιακή λύρα στη Eurovision και τυχαίνει να είμαι εγώ αυτός που το έχω επωμιστεί. Δεν είναι αυστηρά ποντιακή λύρα, αλλά έχει και χρώμα Ελλάδας».
Ο Λάζος Ιωαννίδης συνδέεται με στενή φιλία με τον Γιώργο Αλκαίο. «Τον άκουγα στα κλαμπάκια όταν άρχισα να βγαίνω ως νέος και κατάλαβα ότι βρίσκεται λίγο πιο μπροστά στη μουσική από τους άλλους» λέει. Ο καλλιτέχνης είναι περήφανος για το «Εμπνευσις», CD το οποίο περιλαμβάνει δικές του συνθέσεις εμπνευσμένες από ένα μείγμα των πολιτισμών της Ελλάδας, των Βαλκανίων και της Ανατολής, με κλασική και τζαζ μουσική. Κυκλοφορεί από τη δισκογραφική εταιρεία του Γιώργου Αλκαίου και του Διονύση Σχοινά.
«Αν και πλησιάζει ο καιρός, δεν σκεφτόμαστε ότι πηγαίνουμε σε διαγωνισμό. Εμείς όλοι, όπως λέει και ο Αλκαίος που είναι ο καπετάνιος μας, πάμε για να το ζήσουμε. Να το χαρούμε. Θα δώσουμε όλοι το 100% της ψυχής μας γιατί αγαπάμε τη μουσική».
ΧΡΥΣΑ ΔΟΤΣΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: